Din butik går bra, du får hela tiden nya kunder. Det är jättebra, men du ser också hur det sliter på lokalen. Golvet är kanske inte anpassad för tusentals fötter som sliter på det varje dag?

Det finns golv och det finns golv. Vanliga golv i privata hem skall vara och kännas på ett visst sätt. Mjuka att gå på, det ska tåla en del men inte i närheten av slitaget i en butikslokal. Hemma går man ju sällan omkring med skor, man drar inte in grus och smuts utifrån. Det rullar inte in barnvagnar direkt från gatan. Man drar inte i inredning och möblerar om varje vecka. Det rullar inte kärror med nya varor dagligen. Allt det där ställer stora krav på ett golv. Det löser man antingen genom att det befintliga rustas upp eller att det läggs in nytt som håller.

Succé för secondhandbutiken, golvet tar stryk

Secondhand butiken är en succé, den ligger centralt och det kommer hela tiden in kunder som är nyfikna. Folk kommer in från gatan i ur och skur. Det kommer in grus, smuts, lera, barn tappar glassar, hundar går runt med leriga tassar. Människor trängs kring möblerna som är till försäljning. Det är populärt med andrahandsfynd och många vill kolla skicket. De drar ut stolar, byråer och annat för att kolla in hur de ser ut. Det kommer in nytt dagligen. Kort sagt, ditt butiksgolv utsätts för hårt slitage. Lokalen som inrymmer butiken var redan något sliten, men nu går det snabbt. Golvytan är redan repig, hårt smutsad, och slits ytterligare varje gång den rengörs med starka produkter.

Satsa på ett tåligt butiksgolv som håller länge

Eftersom succén är ett faktum, vill man ju naturligtvis behålla kunderna, och satsa på lokalen. Gör det genom att tänka långsiktigt. En butik som den här, ställer stora krav på lokalen och i synnerhet på golvet. Låt en firma som är proffs göra jobbet och lägga en slittåligt golv anpassat för verksamheten. Det kommer att hålla lång tid, det kommer att tåla slitage och rengöring och butiken kommer kunna ta emot ännu fler kunder utan risk. Det blir snyggt, starkt, och det kan göras så att det dämpar ljud. Helheten kommer göra hela upplevelsen i butiken mer angenäm. Det är inte alltid kunderna förstår vad det är som gör att det är behagligt i butiken, det gör inget, huvudsaken är att de tycker det.