Arbetar du med något av alla de hantverkstjänster som finns i Stockholm? Är du dessutom din egen? Många hantverkare väljer dessutom att bli egenföretagare, och ta vinsten själv när man renoverar. Många villaägare och bostadsägare är villiga att lägga allt mellan 50.000-100.000 på en badrumsrenovering. För den som gör hantverket är det en lönsam affär. Säg att du har fyra sådana i månaden; du tjänar 400.000 per månad, gånger 11; 4,4 miljoner om året. Allt det går ju inte till din vinst, däremot är det en del av din omsättning. Skulle du få den inkomsten har du möjlighet att anställa någon som gör arbetet tillsammans med dig.
- Annonsera på Google. Att vända sig till Google är ingen dum idé. De flesta människor vänder sig till Google för att hitta det de letar efter. Ända sedan internet blev var mans katalog – istället för telefonkatalogen – är det på Google man bör vara tillgänglig för alla dem som väljer att leta efter någon hantverkare där.
- Anlita ett SEO-företag. Detta bör man göra om man inte vet hur man ska utforma sin reklam på Google. Säg att ditt företag heter Olssons snickerier och VVS. Om det inte är så att dina kunder vet om vad du heter och googlar ”Olssons snickerier och VVS” så kommer du inte att synas när de i stället söker på ”renovera badrum Stockholm”. Ett SEO-företag vet mycket väl vilka sökord som dina kunder letar på, och kan dirigera de sökningarna till din hemsida, där de hittar dina kontaktuppgifter och tar kontakt med dig.
- Gör reklam i TV. Man kan anlita en reklambyrå som gör en film som körs i reklamen på TV. Detta kostar otroligt mycket och drunknar i det reklamflöde som finns i TV-rutan.
- Gör reklam på tunnelbanan. Man kan trycka upp en relativt enkel skylt som man kan sätta upp i tunnelbanan, som resenärerna kan titta på medan de reser. Men iakttar man resenärerna ser man att de flesta faktiskt tittar i sina mobiler och inte på tunnelbanan som de reser med. Dessutom vet du, som annonsör, inte hur mycket reklamen i medierna (TV och tunnelbana) genererar.
Här kan vi rekommendera en hantverkarfirma som arbetar med renoveringar av badrum i Stockholm. De gör besök i din bostad innan de ger dig en offert. Det är för att de vill veta hur stort badrummet är, hur omfattande renoveringen är, som du önskar dig, vilka byggmaterial som du önskar dig och hur du tänker kring renoveringen av ditt badrum. Här kan du läsa om dem: http://www.renoverabadrumstockholm.nu.